Odin 8 - Rivierwijkers 8 (4-2)

Na 3 nederlagen op rij had de onmenselijke druk op de mannen van Odin 8 bijna het kookpunt bereikt. Kwaadaardige termen als ‘4-4-2’, ‘# Roel out’ en ‘de bus parkeren’ sijpelde langzaam door naar alle gelederen van het team. Hierdoor was de wedstrijd tegen Rivierwijkers 8 in alle opzichte een ‘do or die’ wedstrijd.
    Met een verdedigingsblok van sterkhouders ‘Ronny betonnie’, ‘Mischa de tank’ en ‘Kenzo de stofzuiger’ kon het haast niet fout gaan. Ondanks dat er de hele week was gehamerd op een snelle omschakeling, stonden bij de spaarzame uitbraken van Rivierwijkers 8 meer spelers op de helft van de tegenstander dan op de eigen helft. De tegendoelpunten werden nog goedkoper weggegeven dan de Laagblijvers van PLUS. Rust: 0-2.
    De gezichten stonden in de theepauze op onweer. Doelman Erik keek alsof hij net was bestolen van zijn recht om te leven. Een positieve noot van Chris, die aangaf dat ‘we nog niet hadden verloren’ kwam binnen als een dooddoener waar zelfs Ernest Faber zich niet aan zou wagen. Tot overmaat van ramp werden in de rust ook nog eens de beste spelers naar de kant gehaald. Hoe kon het tij nou ooit nog gekeerd worden?

Minuut 48:
    Na een fijn aangesneden corner van Mees kopte ‘Mischa de tank’ de bal snoeihard tegen de touwen. De 1,65m lange Rivierwijkers doelman had niet eens de tijd om zijn arm nog richting de bal te strekken.

Minuut 52:
    Met een dubbele sleepbeweging passeerde Joppie twee Rivierwijkers en bracht hij zichzelf plots in scoringspositie. Zijn actie was zo mooi, dat zelfs de 7de symfonie van Beethoven tekort had geschoten als achtergrond muziek. Door vervolgens de kans ook nog koelbloedig af te ronden, was de Bergkampiaanse 2-2 van de sierlijke Joppie een feit.

Minuut 58:
    Via een scrimmage belandde de bal voor de voeten van Mees, waardoor hij een niet te missen kans op de 3-2 kreeg. Niet te missen kansen om zeep helpen, was inmiddels een specialiteit geworden van Odin 8, maar op dit moment niet. Mees tikte de bal koelbloedig binnen. In een kwartier had Odin 8 de wedstrijd volledig omgedraaid, waarmee de woorden van Chris in de rust plots in een ander daglicht konden worden geplaatst.

Minuut 71:
    Joppie stond plots één op één met de doelman van Rivierwijkers, die in de tweede helft drukker was geweest dan Ma Xiaowei, de Chinese minister van volksgezondheid. Met zijn perfect uitgevoerde sleepbeweging van minuut 52 nog in het achterhoofd sleepte hij de bal soepel langs de doelman van Rivierwijkers, wat hem een niet te missen kans bood om de bal simpel binnen te schuiven. Plots sprong de bal van de voet van Joppie, waardoor de bal knullig over de achterlijn hobbelde. Een hard gelach van zowel zijn medespelers, zijn tegenstanders als het vrouwenteam van Domstad dat naast het veld bezig was met een warming up, bulderde over het kunstgrasveld. Dit was nog gênanter dan de broekscheur van Chris in Brugge.

Minuut 81:
    Doelman Erik stond plots oog in oog met de blonde spits van Rivierwijkers, waar de Odin 8 defensie al de hele wedstrijd moeilijk grip op kreeg. ‘Ronny betonnie’ kon de spits nog net uit balans brengen: eerst met een overtreding buiten de 16 en vervolgens met nog een overtreding binnen de 16. Scheidsrechter Marten v.d. Brand, die godzijdank een verleden heeft als keeper bij Odin 8, besloot een vrije trap toe te kennen in plaats van een strafschop. Doelman Erik formeerde een 4-mans muur die in principe de helft van het doel zou moeten afdekken. Het zal toch niet weer gebeuren. De vrije trap zeilde centimeters langs de voor Odin 8 gunstige kant van de paal: nog altijd 3-2.

Minuut 89:
    ‘Tsjoeke Tsjoeke Loek Loek’ kwam het hele seizoen al moeilijk tot scoren. Na een individuele actie kreeg hij de bal voor zijn sterke rechter en schoot hij de bal vanuit een toch lastige hoek overtuigend binnen: 4-2. De buit was binnen. Loek verklaarde later dat zijn doelpunt hem een beter gevoel gaf dan seks. Een uitspraak die hij thuis beter niet kan herhalen.

De druk is van de ketel, Odin 8 weet eindelijk weer wat winnen is!