Jonathan - Odin 11 uitslag: 1-3

Vet versus spier: een observationeel onderzoek

Van de Laar, Joppie, Hekkens et al

Introductie
    Op de bank zaten ondergetekenden als ware personificaties van Donny van de Beek te balen. Zij lieten week in week uit hun tomeloze inzet zien tijdens de trainingen, maar desondanks koos Ole Gunnar Fonville ervoor om de drie wederom opzij te zetten. "Ga de keeper maar inschieten ofzo". Na een paar onhoudbare ballen richting Erik werd besloten zijn zelfvertrouwen niet nog verder weg te nemenen namen zij plaats onder hun dekentjes. Zij deden direct een eerste scherpe observatie: de spits van Jonathan, tonnetje rond. MvdB, één bonk spieren. De aloude vraag kwam naar boven: wat gaat winnen, vet of spier?

Wedstrijdverslag 20-11-2021 1

Homo Sapiens Odinus
    Natuurlijke habitat: sportschool
    Voedsel: kip met rijst, kip, groenten en kip
    Gewicht: 90kg schoon aan de haak.

Wedstrijdverslag 20-11-2021

Homo Sapiens Jonathus
    Motto: verstand op 0, frituur op 180
    Voedsel: Red Bull en Doritos met transvetdip
    Gewicht: unknown

Resultaten
    De reservebank hoefde niet lang te wachten. Elke bal van Jonathan werd hoog naar de Ton gespeeld, die op zijn beurt de bal feilloos op een van zijn borsten kon leggen en de bal door kaatste naar een medespeler. MvdB kwam er niet aan te pas. Geen doelpunt, wel nul-één voor vet. Een paar minuten later kwam de volgende kwaliteit van de Ton naar voren. Na een doodschop van Breuer ging hij achter de bal staan en krulde de bal met een prachtige techniek op de paal. Spier versus vet, 0-2. Na een onnodig hakje (waarvoor kannetje) van breuer, die er al tweeëneenhalve keer afgestuurd had moeten worden, besloot de bank dat zij het observeren moesten staken. Joppie in de aanval, Hekkens in de as en Bart op rechtsback. Net als bij het inbrengen van Donny bij Man U, begon het ook bij Odin te lopen. Het feest was compleet toen Antony een vrije trap voor zijn rekening nam. Hij produceerde een dwarrelend schot van zo’n 30km/u die naar eigen zeggen precies in de kruising terecht kwam, onhoudbaar.
    Na de rust viel er een snelle en ongelukkige tegengoal, maar deze week liet Odin de koppen niet hangen, maar lieten weerkracht zien. Er vielen nog twee goals: MvdB met een peun in de kruising (spier versus vet, 1-2) en Joppie die alert reageerde en de bal langs de keeper schoof (spier versus vet, 2-2). Eervol te vermelden zijn het herpakken van Breuer in de tweede helft, de derde helft, de perfecte slidings van Antony en Bart, en de balvastigheid van Hekkens ondanks rugblessure.

Conclusie
    Zoals mijn vriendin altijd zegt: het maakt niet uit hoe groot ie is, maar wat je ermee doet.